Update cookies preferences

Youtube Shorts Ads nu ook beschikbaar in Nederland

Google heeft de binnen Youtube advertising een interessante nieuwe advertentiemogelijkheid toegevoegd. Zo is het vanaf nu mogelijk om te adverteren tussen de popualaire Youtube Shorts. In dit blog lees je er alles over. 

Youtube Shorts
Nog niet zo lang geleden is Google begonnen met de uitrol van Youtube Shorts in Nederland.
Bij Youtube Shorts ligt de focus op korte video’s zoals die ook binnen TikTok en Instagram ingezet kunnen worden.  Deze krijgen inmiddels meer dan 30 miljard dagelijkse videoweergaven en daarmee groeit deze nieuwe videovariant harder dan verwacht. Youtube shorts zullen door Google nog prominenter zichtbaar worden op zowel mobiel als desktop in de komende maanden waardoor meer aan populariteit gaat winnen zo is de verwachting.

Vanaf nu is het ook mogelijk om als adverteerder te profiteren van deze korte video’s. Google maakte bekend dat het vanaf nu mogelijk is om te gaan adverteren tussen de korte video’s door. Dit was eerder nog niet mogelijk. Later dit jaar komt Google ook met de mogelijkheid om een productfeed te koppelen aan de campagne waardoor de video’s een meer ‘shoppable’ karakter krijgen.

“This is an exciting milestone for advertisers, and a key step on our road to developing a long-term YouTube Shorts monetization solution for our creators, which we’ll share more about soon.”

De video-actiecampagnes en de app-campagnes worden automatisch uitgebreid met de mogelijkheid om ook te adverteren binnen Youtube Shorts. Video-actiecampagnes maken hierbij gebruik van Instream die kan worden overgeslagen of in-feed videoadvertenties. De video moet minimaal 10 seconden duren (15 seconden wordt aangeraden)

Werkstudent online marketing gezocht

Ben je geïnteresseerd in het opdoen van ervaring binnen de online marketing en sluit dit aan bij je studie?

Lees artikel
Empower jouw business met AI

Op 16 november duikt mPower Digital in de wereld van AI voor e-commerce. Meld je nu aan voor dit event. 

Lees artikel
TikTok Search Ads

TikTok, het platform dat we allemaal kennen van virale dansjes en uitdagingen, heeft een nieuwe functie geïntroduceerd die de manier waarop we adverteren kan veranderen: de 'Search Ads Toggle'.

Lees artikel
Stoei jij met advertentieteksten in Google Ads? Deze tool maakt het een stuk makkelijker!

Je kent het wel, je bent bezig met het inrichten van een campagne en wilt aan de slag met advertentieteksten voor een klant. Om de juiste input te krijgen kun je zelf aan de slag gaan maar nog mooier...

Lees artikel
Custom Alerts in Google Analytics: stel ze vandaag nog in

Custom Alerts instellen in Google Analytics is van essentieel belang om direct te kunnen schakelen als er een issue is met je website zonder dat je dit direct door hebt. Custom Alerts zijn waarschuwingen die worden geactiveerd wanneer specifieke...

Lees artikel
Zo ga je om met 404-pagina’s op je website

Het nalopen van 404-pagina's op je website is iets wat er nog wel eens bij inschiet. Toch is het van belang om dit met enige regelmaat te controleren. Wist je dat dit in Search Console supersnel inzichtelijk...

Lees artikel
TikTok breidt advertentiemogelijkheden uit met Shopping Ads

TikTok breidt zijn advertentiediensten verder uit en dat is goed nieuws voor de adverteerder. In Nederland gebruiken zo'n 3 miljoen mensen de app TikTok waarvan 1,6 miljoen mensen dagelijks. Dat is een groei van 91% t.o.v. 2021. Richt jij je op...

Lees artikel
Youtube Shorts Ads nu ook beschikbaar in Nederland

Youtube advertising wordt door Google uitgbereid met een interessante nieuwe advertentiemogelijkheid. Zo is het vanaf nu mogelijk om ook te adverteren tussen de popualaire Youtube Shorts. In dit blog lees je er alles over. 

Lees artikel