Update cookies preferences

TikTok Search Ads

Het is officieel: TikTok introduceert advertenties in zijn zoekresultaten. In de TikTok Ads Manager vind je de "Search Ads Toggle". Deze nieuw toegevoegde functie "maakt gebruik van de bestaande In-Feed Ad-creatieve van adverteerders om advertenties te tonen naast organische videozoekresultaten van relevante gebruikerszoekopdrachten", aldus TikTok.

De zoekadvertenties van TikTok zijn geen op zichzelf staand advertentieproduct. In plaats daarvan zijn advertenties een uitbreiding van een TikTok-videoadvertentieaankoop. TikTok heeft 100 miljoen maandelijks actieve gebruikers in de VS, wat betekent dat er een grote kans is dat uw merk of bedrijf wordt gevonden. Google heeft erkend dat TikTok-zoeken een legitieme bedreiging vormt voor zijn zoekbedrijf. Ondanks voortdurende dreigementen van een verbod, verdubbelde TikTok zijn aandeel in de digitale advertentiemarkt in 2022.

Hoe Werkt Het?
TikTok-zoekadvertenties hebben een "Gesponsord" label. Advertenties kunnen op verschillende posities op de pagina met zoekresultaten verschijnen. TikTok zegt dat dit afhangt van:

  • Relevantie.
  • Gebruikersintentie (zoals begrepen uit hun zoekopdracht).
  • Breder leren van ander gebruikersgedrag.

Hieronder een uiting van hoe het eruit ziet:

Veiligheidsfuncties
Adverteerders hebben enige controle over de advertentieplaatsing op TikTok, omdat ze de optie hebben om negatieve trefwoorden toe te voegen om te voorkomen dat hun campagnes worden uitgevoerd in de buurt van berichten die niet overeenkomen met de boodschap van hun merk.

Standaard Ingeschakeld
Wanneer je In-Feed Ads instelt, staat de Search Ads Toggle standaard aan. Om je af te melden, schakel je de toggle uit.

Wat is 'Search Ads Toggle'?

  • Het is een nieuwe functie in TikTok Ads Manager waarmee merken advertenties kunnen weergeven in de zoekresultaten van TikTok.
  • Deze functie maakt gebruik van bestaande In-Feed Ad creatives om advertenties te tonen naast organische zoekresultaten die voortkomen uit relevante gebruikerszoekopdrachten.

Waarom is dit belangrijk?

Meer dan de helft van de TikTok-gebruikers ontdekt nieuwe merken en producten op het platform. De 'Search Ads Toggle' biedt merken de mogelijkheid om hun bereik uit te breiden naar gebruikers met een hoge intentie die op zoek zijn naar informatie die relevant is voor hun bedrijf.

Hoe werkt het?

  • Wanneer de 'Search Ad Toggle' is ingeschakeld, worden advertenties automatisch gemaakt met behulp van de bestaande advertentiecontent van de adverteerder en getoond naast organische zoekresultaten.
  • Deze advertenties worden gelabeld als "Gesponsorde" content en verschijnen op verschillende posities op de resultatenpagina op basis van relevantie en gebruikersintentie.

Resultaten en Succesverhalen:

  • Uit intern onderzoek van TikTok blijkt dat 70% van de advertentiegroepen met de 'Search Ads Toggle' "aan" efficiëntere prestaties zien in vergelijking met wanneer deze uit staat.
  • Merken zoals Clinique UK en DIBS Beauty hebben al succes geboekt door deze functie te gebruiken, waardoor ze een groter bereik en meer verkoop hebben gerealiseerd.

 De 'Search Ads Toggle' van TikTok biedt een unieke kans voor merken om op een nieuwe en effectieve manier in contact te komen met hun doelgroep. Als je voorop wilt blijven lopen in de dynamische wereld van online marketing, is het nu tijd om deze nieuwe functie van TikTok te verkennen.

Ben jij klaar om deze nieuwe mogelijkheid te benutten? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Werkstudent online marketing gezocht

Ben je geïnteresseerd in het opdoen van ervaring binnen de online marketing en sluit dit aan bij je studie?

Empower jouw business met AI

Op 16 november duikt mPower Digital in de wereld van AI voor e-commerce. Meld je nu aan voor dit event. 

TikTok Search Ads

TikTok, het platform dat we allemaal kennen van virale dansjes en uitdagingen, heeft een nieuwe functie geïntroduceerd die de manier waarop we adverteren kan veranderen: de 'Search Ads Toggle'.